Powrót

Makijaż jako element wizerunku kobiety biznesu

22
03/14

Każda z nas powinna wiedzieć jak wykorzystać makijaż, aby wypaść w oczach innych jak najlepiej. Życie biznesowe to miejsce idealne do pokazywania naszej siły zawodowej, naszych ambicji, wiedzy i umiejętności, dlatego wygląd jest tak ważny, bo to on odzwierciedla naszą osobowość. Jednym z symboli kobiecości jest czerwona szminka, ale czy w biznesie można ją nosić?  Pozytywne wrażenie – nie tylko to pierwsze, pomaga nam w osiąganiu lepszych wyników w zawodzie. To jak wyglądamy ma niebagatelny wpływ na naszą pracę. Kobiety zadbane, zwracające uwagę na szczegóły, których makijaż wykonany jest bardzo starannie, uchodzą za pewniejsze siebie i bardziej profesjonalne. Trzeba jednak pamiętać o pewnej zasadzie. Otóż wyróżniamy dwa make-upy akceptowane w środowisku pracy: delikatny i ostrzejszy. Pierwszy z nich zarezerwowany jest w szczególności dla kobiet na niższych stanowiskach pracy. Takie panie muszą pamiętać o tym, aby ich makijaż był delikatny i schludny bez żadnych kolorystycznych szaleństw. Idealny makijaż dla takich kobiet to makijaż niewidzialny (nie mylić z jego całkowitym brakiem). Oczy powinny być wytuszowane, cera wypoczęta z nałożonym matującym podkładem, a usta podkreślone jedynie pomadką lub błyszczykiem odcieniem zbliżonym do naszego naturalnego koloru warg. Co z czerwoną szminką? Czy w biznesie nie ma dla niej miejsca? Na krwistą czerwień pozwolić sobie mogą jedynie kobiety z wyższą rangą. One mogą poprzez taki make-up podkreślać swoje atuty, swoją pozycję, niezależność i pewność siebie. Taki kolor na ustach poprawia nasz wygląd i pokazuje nasz profesjonalny charakter. Czerwień to klasyczna elegancja. Kilka wskazówek jak wyglądać dobrze z czerwoną szminką na ustach: - Pamiętaj o zębach, które do tego koloru szminki powinny być białe, - Nie używaj konturówki, gdyż kolor już sam w sobie jest wystarczający, - Jeśli malujesz wargi krwistą pomadką, reszta make-upu powinna być delikatna.