Powrót

Psychologia koloru – zielony

13
03/14

Jesteśmy wzrokowcami, dlatego idąc na zakupy, częściej kierujemy się w wyborze designem opakowania oraz.. kolorem. Jeżeli zwróci naszą uwagę, bez zastanowienia włożymy przedmiot do koszyka, poza tym odpowiednie barwy niosą za sobą pewne emocje, przekonania. Dzisiaj skupimy się na kolorze zielonym, który nie tylko symbolizuje nadzieję.

Zielony kojarzy się z naturą, witalnością, dlatego firmy oferujące ekologiczne produkty coraz częściej umieszczają właśnie ten kolor w swoim logo. Poza tym, barwa przypomina nam o bogactwie, nie bez powodu, bo przecież dolary amerykańskie są drukowane właśnie w tym kolorze! Jednak jak się okazuje, nie tylko firmy wspierające ekologiczne rozwiązania czy zdrowy tryb życia używają zielonego w swoim logo. Do najpopularniejszych marek możemy zaliczyć stację paliw BP, system android, pojazdy rolnicze John Deer czy samochody Land Rovera, Plus GSM i PKP. A w TV? Zielone logo ma przede wszystkim Animal Planet.