Powrót

Sprzeczka w pracy. Jak teraz przywrócić dobrą atmosferę wśród współpracowników?

21
02/14

Nieporozumienia w pracy są rzeczą normalną i zdarzają się wszędzie. Rzeczowa dyskusja ze współpracownikami łatwo może przerodzić się w kłótnię, gdy wniesiemy w nią zbyt dużo negatywnych emocji. Sprzeczki wpływają na złą atmosferę w pracy – jak ją poprawić?

Atmosfera w miejscu pracy wpływa również na jej efektywność. Sprzeczka powoduje, że złe nastroje pracowników oddziałują negatywnie na jakość wykonywanych przez nich zajęć. Jak poprawić atmosferę po kłótni? Przede wszystkim dajmy sobie czas na opadnięcie negatywnych emocji. Nie próbujmy za wszelką cenę opowiadać dowcipów parę minut po ostrzejszej wymianie zdań. Gdy współpracownicy ochłoną warto zachowywać się normalnie – bez negatywnych sugestii, ale również bez przesadnej żartobliwości. Bądźmy profesjonalistami – pokażmy, że pomimo sprzeczki potrafimy zachowywać się odpowiednio w zawodowych relacjach. W przypadku przejściowego kryzysu dobrym pomysłem jest wyjazd integracyjny, którego celem jest relaks, zabawa i odpoczynek. Można poznać się bliżej z innej strony oraz spędzić czas w grupie podczas wykonywania przyjemnych czynności, np. wspólne ognisko. Jeśli kłótnia była poważna i trudno odbudować dobrą atmosferę warto pomyśleć o szkoleniu dla pracowników, np. team building, podczas którego trzeba komunikować się i pracować zespołowo. Dobrym rozwiązaniem jest również trening interpersonalny, pozwalający zrozumieć zachowania własne i innych oraz ułatwiający porozumiewanie się i rozwiązywanie konfliktów. Pamiętajmy, aby dyskusje w pracy były kulturalne – bez agresywnych emocji. Wysłuchajmy stanowiska każdego i szanujmy je, a współpracownicy poczują się docenieni i zmotywowani do czynnego udziału w dyskusjach w przyszłości.