Powrót

Znaczenie kolorów – czerwony

16
02/14

W poprzednim miesiącu pisaliśmy, jakie znaczenie w biznesie ma kolor niebieski. Dzisiaj wyjaśnimy jaką symbolikę niesie za sobą kolor czerwony. Na pewno wielu z nas kojarzy czerwone krawaty u polityków chcących zwrócić na siebie uwagę i okazać pewność siebie. Nie jest to działanie przypadkowe.

Otóż czerwony jest kolorem krwi i życia. Przykuwa dużą uwagę na mówiącego. Sugeruje, że osoba która nosi dodatek garderoby w tym kolorze jest pewna siebie i za wszelką cenę dąży do osiągnięcia celu. Kolor czerwony przede wszystkim oznacza władzę. Działa na naszego rozmówcę w sposób pobudzający i skłania do działania. Czerwony kolor wiąże się też z emocjami negatywnymi, takimi jak agresja i wściekłość. Jego działanie pobudzające może spowodować kłótnię. Nie jest wskazane przesadzanie z kolorem czerwonym, dlatego że może to być odebrane jako oznaka drapieżności i seksualności. Przy wystąpieniach oficjalnych lepiej zrezygnować z dodatków w tym kolorze. Artykuł opracowano na podstawie: K. Kowalska, A. Łakoma, B. Szymoniuk, Wizerunek biznesowy, Politechnika Lubelska, Lublin 2011.