Powrót

Autor bloga "niePEŁNOSPRAWNY turysta" w Portosie!

18
01/16

Pod koniec ubiegłego roku gościliśmy w BEST WESTERN Hotel Portos*** autora bloga "niePEŁNOSPRAWNY turysta", Pana Łukasza Hećmana. Zachęcamy do przeczytania krótkiej relacji z tego pobytu.

Pan Łukasz na co dzień jest prawnikiem, natomiast Jego wielką pasją są podróże. Przemierzając świat nie patrzy jedynie na nowe miejsca czy zabytki, ale również na dostosowanie odwiedzanych miejsc pod kątem osób niepełnosprawnych. Podczas wizyty w Warszawie, Pan Łukasz nocował w naszym BEST WESTERN Hotel PORTOS***. Był to dla nas bardzo ważny test, na który czekaliśmy z niecierpliwością. Wiedzieliśmy, że otrzymamy rzetelną informację dotyczącą przystosowania naszego hotelu do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Relacja wraz ze zdjęciami autorstwa Pana Łukasza:

"Sam hotel czysty, schludny i przystosowany prawidłowo. Do wejścia dostajemy się dzięki platformie, a drzwi główne rozsuwane, otwierają się automatycznie. W recepcji nie ma obniżonego blatu, ale wystawiono dodatkowy mały stolik, na którym mogłem dopełnić meldunkowych formalności. W fuaje znajduje się też ogromna, przystosowana toaleta. Windy niewielkie, ale pokój dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, więc nie ma potrzeby z nich korzystać. W korytarzu, co warto zauważyć, stoi termos śniadaniowy z kawą, którą można wypić bez dodatkowych opłat. Muszę też wspomnieć o obsłudze hotelu, która jest uśmiechnięta, bardzo uprzejma i pomocna (a nie jest to normą w Polsce). Widać, że identyfikuje się z miejscem pracy, a nie wykonuje obowiązki „za karę”.

2015-20-12--14-04-12Pokój hotelowy jest bardzo dobrze przystosowany. Co zwróciło moją uwagę, a czego nie zawsze można się spodziewać po wyższej nawet klasy hotelach, przy łóżku znajduje się przycisk wezwania pomocy, a szafa na ubrania posiada pantograf oraz otwiera się poza standardową linię zawiasów, co dla wózkersa ma swoje znaczenie. Łazienka również zdecydowanie na plus. Wszędzie niezbędne podpórki czy uchwyty, pod prysznicem krzesełko, a lustro zamontowane pod takim kątem, że każdy wózkowicz będzie mógł się w nim przejrzeć. Na wyposażeniu znajduje się również suszarka.

2015-20-12--14-10-27W hotelu jest też restauracja, która rano staje się śniadalnią. Dojazd jak i poruszanie się po niej, również nie sprawiają żadnego problemu. Tak jak w całym hotelu, nie ma tu progów czy innych barier architektonicznych. Parkingu tym razem dokładnie nie sprawdziliśmy, ale znajduje się on przed hotelem i widziałem, że miejsca z „kopertą” są."

Pełną relację z pobytu Pana Łukasza znajdziecie na blogu: http://niepelnosprawnyturysta.pl/trips/wozkiem-po-warszawie-cz-i-nie-takie-pendolino-straszne/. Zachęcamy również do polubienia fanpage'a Pana Łukasza na Facebooku: https://www.facebook.com/niepelnosprawny/?fref=ts