Zasady przedstawiania siebie i innych w biznesie
Życie zawodowe to nieustanne zawieranie nowych znajomości. Co chwilę poznajemy nowych klientów, dołączają do nas nowi współpracownicy, często też poznajemy inne osoby na imprezach biznesowych. Dlatego, aby zawsze wypadać dobrze w kontakcie z nieznajomymi, musimy zapoznać się z pewnymi wskazówkami savoir-vivre.
Czasem nie zdajemy sobie sprawy jak ważne jest przedstawianie. Wielu z nas nie wie kto pierwszy powinien się przedstawić i kogo my w pierwszej kolejności powinniśmy zaznajomić z resztą towarzystwa. Otóż nie jest to nic trudnego. Jeśli przypadł nam obowiązek przedstawienia jakiejś osoby innym współpracownikom czy klientom, zawsze przedstawiamy osobę niższą rangą osobie o wyższym statusie. Natomiast kiedy mają poznać się osoby na tym samym stanowisku, przedstawiamy najpierw mężczyznę kobiecie lub osobę młodsza osobie starszej.