Powrót

Zasady przedstawiania siebie i innych w biznesie

23
03/14

Życie zawodowe to nieustanne zawieranie nowych znajomości. Co chwilę poznajemy nowych klientów, dołączają do nas nowi współpracownicy, często też poznajemy inne osoby na imprezach biznesowych. Dlatego, aby zawsze wypadać dobrze w kontakcie z nieznajomymi, musimy zapoznać się z pewnymi wskazówkami savoir-vivre.

Czasem nie zdajemy sobie sprawy jak ważne jest przedstawianie. Wielu z nas nie wie kto pierwszy powinien się przedstawić i kogo my w pierwszej kolejności powinniśmy zaznajomić z resztą towarzystwa. Otóż nie jest to nic trudnego. Jeśli przypadł nam obowiązek przedstawienia jakiejś osoby innym współpracownikom czy klientom, zawsze przedstawiamy osobę niższą rangą osobie o wyższym statusie. Natomiast kiedy mają poznać się osoby na tym samym stanowisku, przedstawiamy najpierw mężczyznę kobiecie lub osobę młodsza osobie starszej.